Dag 11: Bye LA, Hello Palm Springs 🌞☃️

26 april 2024 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Vandaag 08:15 wakker en 09:15 in de startblokken om met 'gierende banden' weg te rijden. Bye LA, it was not love at first sight! Palm Springs here we come🌴🌞

20240425_093513

Zingend de LA traffic achter ons latend, zelfs met wat regendruppels op de voorruit naar de zonnige woestijn. Of de regendruppels ook LA's way of Goodbye was, hier zijn er geen tranen om gelaten. We zagen nog wel onze 2e highway patrol optreden. De 1e keer op de heenweg een high'speed chase (binnen nog 2 minuten ong 10 politie auto's uit het niets). Nu een zgn.'rolling roadblock'. Highway patrol die met hoge snelheid voor het verkeer uit rijdt en gaat zigzaggen. Politie hier is toch meer imponerend dan de Nederlandse versie.

20240425_102201

Maar ja wat staat er te wachten, toch spannend.  Weer zou qua temperatuur goed zijn, maar wel extreme winden voorspeld. Onderweg werden we ook gewaarschuwd ervoor.

Mooi op tijd aangekomen en dit Hawaii-Tiki hotel ziet er geweldig uit zo in de woestijnzon met palmbomen overal hier. Gelukkig konden we gelijk inchecken en hup zwemkleding aan en To the Pool!

20240425_124052

Heerlijk. Alles in die Tiki stijl. Relaxte muziek en prachtig uitzicht. Zonnetje erbij 29 graden Celsius, Tikibar ernaast. Das genieten🌞🍹

IMG-20240425-WA000920240425_130841

Na paar uur zwemmen en Hagedissen, ff omkleden en op naar de Aerial Tramway. Wel truien mee , want kan 30 graden fahrenheit schelen , is ong 17 graden Celsius. Bij het zwembad merkte we niks van de wind. Onderweg zagen we het wel en ook hoe hoog de berg en is en ook dus hoe hoog tramlift gaat😬😶‍🌫️

20240425_164112

Maar gek genoeg is het bij de start alleen erg steil, maar redelijk windstil. Hup de tramlift in, eerst nog souvenirphoto📸 , en dan zitten we erin. Hij gaat in 10 minuten naar boven, en draait langzaam rond. Het is eigenlijk heel relaxed, bij de 3 torens wiebelt die wat(vooral nr 3), maar gaaf.

IMG-20240425-WA0019

Als je eruit komt merk je dat het koeler is, er ligt ook nog overal sneeuw. Maar ook gelijk weer die mooie uitzichten. Je kan hier verschillende trails lopen, wij doen de kortste van 1 mijl. En die is erg leuk, van bakken in de Zon tot lopen in de sneeuw.

20240425_172346

IMG-20240425-WA0050

20240425_175402

We kwamen zelfs Olaf tegen. Zelfs hij had meer haar dan ik😅

IMG-20240425-WA0056

Zeer leuke loop, deze komt op plek 2 na Yosemite Lower Falls. Beekjes, sneeuw, klimmen over bomen. Aanrader. Let op wel op de ijdele lucht doet gekke dingen met je.... zag ineens de dames ruiken aan een boom?🥴

20240425_173735

Hoogteziekte? Rabiës? Nee hoor niks aan de hand. Deze boom, of de schors ervan ruikt naar butterscotch/vanille.

20240425_173740

Na deze trail weer terug. We zaten in een leuke lift van boven tot beneden meezingers. Sweet Caroline (oh oh oh). We hebben nog geen beren gezien, maar hier wel genoeg bears😉. Op terugweg zag je goed de wind het woestijnzand over het gebied heen blazen.

20240425_184931

Daarna op tip van Schotse dame aan de bar naar de wekelijkse Night Market. Gezellige markt met van alles. En hier ook een walk of Fame.

20240425_192750

IMG-20240425-WA0089

Als afsluiter nog Grieks gegeten, het was zeer goed. Demi zat vol te genieten en het klinkt gek maar het was de lekkerste Calamari die ik ooit gegeten heb ( en dat  heb ik vaak en overal gegeten! incl. meerdere griekse eilanden)

IMG-20240425-WA0094

Trustuh! Hopelijk blijft de wind hier liggen.

1. Rita:
    26 april 2024
    Je enthousiasme spat van de blog af. Heerlijk.
  2. Lisanne:
    Wat een gave dag weer🤩
  3. Willeke:
    26 april 2024
    Weer geweldige foto's op de fromeo ontvangen. Jullie zien er fantastisch uit. Palm Springs lijkt idd heel leuk, en grappig met zon en sneeuw. Geniet er maar weer van xxxx
  4. Nick:
    26 april 2024
    Geweldig weer om jullie avonturen te mogen lezen. Jullie hebben echt een heel gave vakantie

Lekker genieten nog!!
  5. Ellie:
    26 april 2024
    Wat gaaf eerst in de warmte en daarna lopen in de sneeuw. Ik zie dat jullie het echt naar jullie zin hebben. Ik geniet iedere keer weer van jullie verhalen. Groetjes Ellie
  6. Pauline:
    26 april 2024
    Heerlijk dat jullie zo genieten. Veel plezier ook vandaag weer 😘

Jouw reactie