Dag 17: Antilope Canyon & HorseShoe Bend

2 mei 2024 - Kanab, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend de wekker gezet om 08:00, zodat we konden ontbijten en op tijd naar Page konden gaan. Lekker ontbijtje op met wafels,yoghurt en scrambled eggs😋

We moesten 11:00 bij de Antilope Canyon zijn en Page is 1,5 uur rijden. Wekker ging, wij verduft wakker, klaarmaken en lekker goed ontbeten. Blijkt dat Page een uur eerder is 😆🙈 de receptioniste zei gister dat het dezelfde tijd was als hier in Kanab, maar na toch maar bellen was het toch uur vroeger😅🕙

20240501_112304

20240501_113301

Dan nog maar ff bijkomen en op tijd weg. Deze tour wordt door meer aanbieders gedaan (wij kozen Dixie Tours), maar we zijn zeker niet de enige. En ook niet enige Nederlanders. Na inchecken kijkend naar Dansende Indiaan gewacht op start tour.

IMG-20240501-WA0189

Onze tourgids Ryan neemt onze groep van 12 man, op 2 na allemaal Europees, mee richting ingang van de grot. Onderweg vertelt hij honderduit over het ontstaan van de grot en de tours. De grot is ontstaan door het (regen)water dat er doorheen spoelt. Water komt vanaf 27 mijl afstand met een noodgang door de grot en zorgt voor de vormen en lijnen. De grot is ontdekt  doordat 2 kinderen een 'Lizard' 🦎 volgden die de grot in dook.  De indianen  (navajo's) die zochten naast veehouderij meerdere manieren om geld te verdienen/jobs te creëeren. Door zand op de bodem te plaatsen werd de V-vormige grot begaanbaar voor tours. Eerst met voorbijgangers/gestrande en verdwaalde, nu commercieel.

Antilope canyon met pet

IMG-20240501-WA0136

Zo de grot in, ze zijn heel streng (geen tas hoe klein ook mag mee, alleen telefoon en fles water). Wat een belevenis,  de kleur vd grotten, manier van erosie, lichtinval,  wauw!🤩

20240501_131559

IMG-20240501-WA0056

Het hele spel vd elementen vd natuur is alsof je een schilderij inloopt. 1.000 foto's kunnen dit niet weergeven zoals je het ervaart. We hebben er ook bijna 1.000 alledrie😆😆. Demi bleek de beste fotograaf van ons 3📸👸🏼

IMG-20240501-WA0002

IMG-20240501-WA0126

Echt heel gaaf om te doen. Ook een Must see en do. Het is wel wat commercieel,  je loopt tussen de groepen, maar dat is het enige. Daarna nog naar HorseShoe Bend, hier om de hoek (Vanaf de lower Antilope canyon)

IMG-20240501-WA0133

Zooo ook weer zo'n natuurwonder.  Prachtig 😍🤩 De Colorado river die in een bocht (als een hoefijzer) om een rots heen buigt. We vonden het ook een mooie plek en moment voor onze lunch (vega pizza leftovers😅).

20240501_145049

20240501_150337(0)

Je ziet veel mensen capriolen uithalen voor de beste foto's.  Denise en Demi hoor ik zuchten en snakken naar adem. Een menig keer : Michel, niet verder!! Krijg ik ook naar m'n oren. En dan vind ik mezelf nog voorzichtig😁

IMG-20240501-WA0199

Na weer verwonderd te zijn van al het natuurschoon, rijden we terug. We wilden graag eten bij Big John's texas BBQ maar vonden het te vroeg om al te eten, dus besloten we om terug richting Kanab te rijden waar het ook weer een uur later is.🕙

Onderweg stoppen we nog bij de Walmart voor boodschappen.  Dat stond uiteraard ook nog op de lijst😉

20240501_154229

Zo dan is het al 18:00 (Kanab tijd). Ff boodschappen uitpakken, ff chillen op hotelkamer. Daarna bij foodtruck Taco's gehaald. Dit was helaas ook een domper🙈😆 ze hadden bijna niks meer, alleen streettaco kip en pastor. Ze waren wel vers en wel gewoon lekker, maar Demi vond het niets, ik quote: "ik heb nog nooit zo'n afgelebberde taco gegeten " 🤣🤣🙈🙉🙊 ze vond ze klein en zacht, ze dacht aan een hardshell. Dus nog ff maar gestopt bij de Mac voor een cheeseburger. Geen risico om een Hangry lady te krijgen🤭 Kanab is niet onze favoriete foodstad gebleken.🤪

20240501_193240

Morgen staat Bryce National Park op de planning. Nog even wat natuurlijke pracht voor de (artificial) pracht en praal van Sin City, of zoals Demi nu zegt: "vegas, baby!" 😎

1. Rita:
    In één woord: SCHITTEREND
  2. Joop van Toor:
    2 mei 2024
    Schitterend en wat een leuke foto's ❤
  3. Pauline:
    2 mei 2024
    Kicke hoor. En die randjes fotografen hebben allemaal een doodswens. Dus ik snap Deem en Denies wel. Brrrr. Gewoon voorzichtig doen Michel🤪🤣🤣🤣. Nou hopen op beren vandaag🤞. Veel plezier schattepatatjes 😘
  4. Lisanne:
    2 mei 2024
    Wauwie wat mooi 🤩 ik ken het nog uit de aardrijkskunde boeken 😅
    Krijg al de rillingen en klamme handjes als ik ernaar kijk dus die angst/voorzichtigheid zit in de familie denk ik 🤣
    Veel plezier nog en groetjes 😘❤️

Jouw reactie