Dag 9: Universal

24 april 2024 - Universal Studios Hollywood, Verenigde Staten

Wekker om 08:00 gezet om op tijd bij Universal te zijn. Gelukkig maar, want Good Nite Inn Calabassas maakte z'n naam waar😅 uiteraard door LA traffic en kwamen Keurig om 10;00 aan.

IMG-20240423-WA0036

Erg benieuwd wat ons te wachten stond als Disney gangers. Het begon iets bewolkt, vestje aan en voor dames lange broek. Ik was eigenwijs met korte broek (zoals altijd), maar mooi weer dwing je af!),

20240423_101616

Hier was het nog redelijk rustig, hopelijk blijft dat zo. Je merkt gelijk de movie studio ervaring, erg leuk om te zien. Waar naar toe,  aarghh newbies ipv ervaren rotten in een pretpark zonder 'voordringpass' . Harry Potter it is, WOW! Alle winkels, van toverstaf tot butterbeer. Echt gaaf hoe ze dat nagebouwd hebben.

20240423_102202

20240423_102224

De 1e attractie " Harry Potter and the forbidden Journey". Hier kwamen wij onze Nederlandse gierigheid tegen, allebei volle rugzakken, maar de lockers zijn gemaakt op kleine tassen en spullen. Je ziet bijna niemand met een rugzak. Amerikanen zijn een dag uit, dus eet je daar. 20,00  dollar voor bier, doei🤣

20240423_102349

De attractie zelf is geweldig,  vanaf ingang tot exit is het een belevenis. Je waant je in het kasteel. Tijdens de rit, was er storing, minimaal,  maar we mochten. Nog 1x extra. Bonus! Je vliegt op een bezemsteel Harry achterna.

Daarna nog een familie achtbaan op de rug van Hippogriff. Meer voor kleinere. Daarna naar Krusty Land, superleuk om alles in Simpson thema te zien (groot fan hier). We liepen gelijk tegen Krusty himself aan en konden nog net als laatste op de foto. Tot groot geluk voor Demi want dat leverde een speciale button op🎉👊

IMG-20240423-WA0055IMG-20240423-WA0066

Toen de Simpson ride, soort kermis/carnaval thema, waarbij je in een karretje een 4D rit maakt, echt gaaf hoe ze dat doen met die special effect. Karretje zelf blijft op z'n plek, beweegt mee en alles wordt op groot scherm geprojecteerd). Simpsons blijft leuk!

En dan langs Studio Tours, the classic. 1 uur durende tramtour door bekende en live sets en studio,'s. Een Must Do als je hier bent, de start van het ontstaan van dit park. Ook hier weer aantal special effect, king Kong; Jaws en Fast en the Furious. Voelde alsof je soms in een achtbaan zat. Maar ook leuk om de sets te zien van vele bekende films en series.

20240423_112640

20240423_113714

Daarna naar de 'Lower Lot' gegaan. Vanaf bovengenied ga je met 3 grote roltrappen naar beneden waar Nintendo world zit en de wat bekendere attracties.

Het weer trok open, de Californische zon liet zich weer zien. Nou alsjeblieft dames😉 eerst in Jurassic world, soort splash met dino's. Erg gaaf, voor velen een favoriet en ik snap waarom.

20240423_140315

20240423_140907

Daarna Mummy the ride, achtbaan in thema. Nou ja dat raad je wel. Dit is mijn favoriet, wat een effecten en aankleding. Gelukkig wel een echte achtbaan die beweegt.

Vervolgens richting Nintendo world, is redelijk nieuw nl 14 maanden, maar stond hoog op het lijstje. Je waant je in een Mario game. Het is niet heel groot, maar mooi gemaakt.

IMG-20240423-WA0013

IMG-20240423-WA0090

Hier was ook een Mario Kart attractie, die moesten we doen. Ook de meest gewilde (namelijk 60 min wachttijd) maar geen straf, je loopt door Bowsers kasteel en je ziet van alles. Daarna de pet op en dan in de Kart met 3d bril. Goed sturen, schildpadden schieten om punten te scoren en Bowser te verslaan. Helaas verloren, maar hoe kon het ook anders Denise was de eigenaar van onze Kart.

20240423_152602

20240423_153626

Ik wilde transformers the ride graag doen Dit is ook een 4D motion ride, dit vond ik zelf erg gaaf. Veel geschiet en gevecht.  Denies vond dit meer een mannending. Ik wil nu de films kijken😅

20240423_144241

Demi wilde heel graag nog een keer in Jurassic World. Maar ze werd een beetje Hangry, dus maar wat gehaald. Een Corn Dog. Hij was een stuk groter dan Parijs, maar geen match voor Demi.  Zo dat lucht op, klaar voor ronde 2

20240423_155536

Op Mario Kart na was het 10 minuten tot 30 min wachten, dat is lekker. Bij Jurassic World was nu bijna geen rij, we kregen de plek vooraan. Dat hebben we geweten🙈🤣 kletsnat eruit. Heerlijk. Demi's broek kreeg de volle laag.

20240423_163022

20240423_163755(0)

Toen naar boven voor Minions en de secret life of Pet's. Gelukkig zijn er roltrappen naar boven

20240423_164304

De rest is wat meer voor kleine kinderen. Wel leuk aquasplash gedeelte, maar dat hadden we net al gehad🤣 eerst op de foto met Gru. Secret life of pets is heel leuk om te doen. Vooral door die kamers lopen, erg grappig. De rit zelf is ook leuk. Als laatste , voor het park sluit, Despicable Me gedaan. Ook weer een 4D rit en met de Minions kan je niet misgaan.

20240423_170451

20240423_17073520240423_172316

Als afsluiter bij Panda Express gegeten, die viel goed in de smaak. Disney en Universal kan je niet vergelijken. Disney bouwt meer rondom magie en historie/klassiekers en Universal op de movie experience. De dames kunnen niet kiezen, voor mij is Universal qua concept leuker. Ik mis alleen nog een echte buiten-achtbaan. Maar die bouwen ze nu. Dus: 'Hasta la vista, i'll be back!'

1. Rita:
    24 april 2024
    Geweldig verhaal weer. Bijzonder altijd dat het in America allemaal groter, mooier, beter, etc. kan. Blij dat jullie zo genieten. X
  2. Lisanne:
    24 april 2024
    Super leuke dag gehad zo te zien 👍 benieuwd waar jullie stappenteller op uit komt 🙉
  3. Willeke:
    24 april 2024
    Wat kan je leuk vertellen over wat jullie meemaken. Het is gaaf om de reis op die manier een beetje mee te beleven. En de foto's zijn ook geweldig. Wij genieten mee. Elke ochtend een feest om weer een nieuw verhaal te lezen. En ook om naar de fromeo te kijken. Xxxxxxxx
  4. Pauline:
    24 april 2024
    Ziet er cool uit hoor. En misschien trek ik ook mijn korte broek aan vandaag 🤔. Wij weet helpt het 🤪🤣🤣🤣🤣 veel plezier weer vandaag 😘
  5. Pierre:
    24 april 2024
    Weer een pretpark ervaring rijker en dan vooral ook gewoon in de rij staan!!! Dat zal effe wennen zijn
  6. Dieneke:
    24 april 2024
    Fantastisch wat hebben jullie het leuk, ook gevarieerd zo veel gezien al ,elke dag ander avontuur. Groetjes van ons 😘😘😘

Jouw reactie