Dag 3: we are going to San Francisco!

18 april 2024 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Zooo wat een dag, wat een stad!

We zijn met  BART naar San Francisco gegaan. Handige trein die, in centrum ook bij vliegveld stopt. Wij zijn uitgestapt bij Embarcadero Station, dit is dichtbij de piers en Ferry Building.

20240417_092941

Het was al goed weer om 09:30 en lekker rustig, via de 'boulevard' langs de pier naar de bekende pier 39 gelopen. Dit is echt een hele leuke plaats om te zien met winkels, terrassen,  carrousel maar ook de zeeleeuwen/-honden. Wat zijn die beesten grappig. Wij vonden het leuker dan een dierentuin!  De geluiden en geruzie is hilarisch😆

20240417_104912

20240417_102735

Daarna richting Fishermans Wharf en richting de beroemde  'Cable Cars' . Eerst even wat gegeten,  deze keer geen in-and out , maar lokale vistent. Niks afgevinkt, maar het was zeer goed. Zelf Denies snapt nu dat ik zo vol ben (ja ook letterlijk😜) van het eten hier.

IMG-20240417-WA0007

IMG-20240417-WA0008

Daarna richting de kabeltram, eerst verkeerd,  niet de tram die we wilden, maar weer terug waar we vandaan kwamen, einde Fishermans Wharf🙈

Gelukkig is het weer top (heb ik al gezegd, maar daar kom ik nog op terug...) tickets gekocht en vanaf begin tot eindpunt meegereden in de banken aan buitenkant (beste plek om te zitten). Wat een gave ervaring! Ongelooflijk steile hellingen, waar we ons verbazen over de mensen die er wonen en dicht achter elkaar parkeren😬

IMG-20240417-WA0009

20240417_124908

Bij het eindpunt even door centrum gelopen, starbucks gestopt voor madame om Pink limonade te bestellen en daarna met een andere kabeltram terug naar Pier 39.

20240417_122539

weer even de vrienden gedag gezegd en ze even verre familie uit oud-rijswijk laten feliciteren 🤭 Gefeliciteerd pap!🎂🎉 Daarna wat gedronken op terrasje in de zon, ff de benen wat rust gegeven en gewacht op John Michael en Joaquin. Om onze natte zeevrienden samen gedag te zeggen en onze privé-tour begon😇

20240417_153759

Over de Golden Gate bridge gereden, naar onwijs mooi uitzicht op Bunker Road.

20240417_164127

IMG-20240417-WA0056

IMG-20240417-WA0060

Daarna naar Golden Gate park bizons gespot en een windmolen. Deze dutch windmill was een kado vanuit NL.

Het park zelf is erg groot en heel mooi. En we hebben geluk we zitten midden in de bloeitijd. Lucky us!🌺🪻

20240417_170022

Dan nog 1 laatste wens en dat is Lombard street, deze steile maar vooral kronkelige straat is met zo bekend als de kabeltram. Ondereeg nog gestopt bij mooi uitzichtpunt over de pacific ocean: Lands End Lookout.. daarna naar beneden op Lombard Street. Ik was vooral blij dat ik niet reed met mij huurauto😆

20240417_173526

Wat een geluk om zo de stad te kunnen en mogen verkennen. We hebben heel veel gezien en zijn alle 3 onder de indruk vd schoonheid van SF.

Als toetje nog heerlijk Thais gegeten. Nu nagenieten, douchen en plat! Ooh en volgende keer luister ik wel hoor Denies en nemen we zonnebrand mee, denies en ik zijn verbrand. Ik heb een kop als een tomaat🙈🍅

1. Lisanne:
    18 april 2024
    Klinkt als een drukke gezellige leuke dag! Lekker met z'n 3tjes verder Amerika verkennen. Super leuk om mee te lezen en te zien dat jullie genieten 👍🥰
  2. Rita:
    Wat een heerlijke stad.
    En…, gefeliciteerd met jullie (schoon)vader en opa. X
  3. Pauline:
    18 april 2024
    Heel gaaf hoor. Zo cool die zeeleeuwen. Weer wat afgevinkt ✔️. Geniet ervan!
  4. Priscilla:
    Super leuk 🥰 leuke tram hè 🤣
    Geniet er nog maar lekker van😘
  5. Joop van Toor:
    18 april 2024
    Er staat jullie nog veel meer te wachten!
    Ik denk steeds aan de woorden van Ellen;
    "Het was de mooiste vakantie van mijn leven"
  6. Rowena:
    18 april 2024
    Heel gaaf! En leuk dat we mee kunnen genieten van jullie gave vakantie!
    Gefeliciteerd met jullie (schoon)vader/opa 🎉🥳
  7. Rikki: