Dag 15: Beautiful Sedona

30 april 2024 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Wakker worden in een van de mooiste uitzichten dat een dorp/stad heeft, is verre van een straf!

IMG-20240429-WA0175

Na onze vaste yoghurt ontbijt, konden we ook muffins en wafels pakken bij de lobby, daar zeggen wij (Demi en ik) uiteraard geen nee tegen😋😅 daarna richting Chapel of the Holy Cross. Deze kapel is bekend, vooral om z'n ligging en Uitzicht. Prachtig! We waren ook niet de enige die van het uitzicht genoten. Demi heeft nog een kaars aangestoken voor Ellen.

IMG-20240429-WA0179

IMG-20240429-WA016920240429_101621

Daarna doorgereden naar Uptown Sedona, geen downtown,  want de winkels, vooral restaurants ligger hogen met uiteraard uitzicht op de rotsen. als je een ijssalon tegenkomt dan moet je ff stoppen😛 Voor Deem Oreo & Chocolade.  Ik ging voor de lokale specialiteit 'Black Cow'. Vanille ijs met root beer. Ik lust bijna) alles, maar houd het maar lokaal😬 geen fan van root beer. Denk dat het de 'root' is...

IMG-20240429-WA0002

IMG-20240429-WA0109

Overal waar je kijkt mooi uitzicht, bijna ongelooflijk.  De winkels zelf zijn artistiek, spiritueel, leuk om langs te lopen. Uiteraard toeristisch ingericht, al was ik wel om bij Candy Store met Salt water Taffy. Soort toffee, gewoon goed, kan iig van de lijst😉  nog even van het uitzicht genieten en rondje Uptown afgemaakt.

IMG-20240429-WA0107

IMG-20240429-WA0188IMG-20240429-WA0105

Voordat we naar airport view gingen, even lunchen bij Chipotle. Die stond bij zowel Demi als mij op de lijst. Mexicaans fastfood keten. Uitzicht tijdens het eten was mooi, eten was goed, maar geen top 5 voor ons.

20240429_122111

Toen naar Airport view, op aanraden daarheen gegaan voor de beste en mooiste views. En dat was geen leugen. Eerst bovenop, zodat je Sedona en de rotsen kan zien.

IMG-20240429-WA0192

*bij video's staat een kort filmpje waarbij je het goed kan zien.

Daarna hebben we de airport view loop en summit trail gedaan om bovenop de berg te staan. Geen grote hike gelukkig, maar een kleintje (tot grote opluchting van onze blonde prinses👸🏼) maar gedaan en was het waard. Alle 3 blij dat we het gedaan hadden. Windje bovenop was ook lekker😊

20240429_133014

IMG-20240429-WA0056

20240429_133554

Na rondje Sedona even ontspannen bij hotel en zwembad gezeten. Het weer was heerlijk en zwembad nog rustig. En voor (pas) de 2e keer mede-nederlanders tegengekomen.  Zij deden een 6,5 week USA tour van New York naar San Francisco.  Ooit,  Ooit....😆🤭

IMG-20240429-WA0086

En we hadden tijdens ons rondje Uptown een grillrestaurant gezien met uitzicht op de rotsen. We hadden sws gezegd om in Sedona uit eten te gaan met een view. Voor het eten wel nog even gestopt bij de enige McDonald's met géén geel, maar blauwe M.

IMG-20240429-WA0092

Nee, we hebben niks besteld, puur om te kijken en de foto😄📸. Want we willen echt uiten eten. Open Range Grill it is, en dat was een goede keuze😋 het uitzicht was mooi, zeker met zonsondergang,  maar het eten was ook zeer goed. Demi hamburger, ook voor mij alleen dan Bisonvlees, en Denise had haar zinnen al gezet op Faijta met garnalen. Een geslaagde avond en afsluiting van de laatste dag Sedona. Stiekem beetje verliefd op geworden.

IMG-20240429-WA0097

20240429_19010320240429_191126

Morgen de eennalaatste trip naar Kanab. Lange rit van dik 4 uur, met wellicht stop bij Grand Canyon.

1. Rita:
    30 april 2024
    Wat een schitterende uitzichten. En …. lekkere hapjes/drankjes.
  2. Joop van Toor:
    30 april 2024
    Sedona is prachtig!! En nogmaals bedankt Demi voor dat bijzonder lieve gebaar!!😘❤
  3. Willeke:
    30 april 2024
    Wow zeker mooi zeg. Ik kan me voorstellen dat jullie verliefd zijn geworden. Maar ik schrok wel van die "6,5 week ooit ooit" . 😱🤦‍♀️😂
    De foto's zijn ook weer prachtig en het verhaal ook. Geniet van jullie verdere trip💋❤
  4. Pierre:
    30 april 2024
    Super vet en wat heb je een mooi Vincent van Gogh t-shirt aan.
    Ben ik er toch ook een beetje bij :-)
  5. Pauline:
    30 april 2024
    Weer iets om nooit te vergeten 😉. Geniet van de rit vandaag. Heel veel plezier 😘
  6. Ellie:
    30 april 2024
    Gaaf hoor mooie foto's geniet er nog maar lekker van.
  7. Lisanne:
    30 april 2024
    Prachtig, jullie hebben me overtuigd als Jack en Nina groter zijn gaan wij ook 🤩👍

Jouw reactie