Dag 7: the Falls of Yosemite

22 april 2024 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Na een eerlijk gezegd onwennige nacht, ander bed, maar het was ook bloedheet (ook geleerd airco vol aan hele dag 'standje vrieskou' en dan bij slapen op gewenste temperatuur) wel nog slaap gepakt. Snel klaargemaakt,  yoghurtje erin en gaan met die banaan! Het is vaak na 10:00 druk.

Ongelooflijk hoe groot dat park is😵 het was nog meer dan uur rijden vanaf de zuid-ingang, en dan nog maar een kwart van alles. Maar wat een mooi berglandschap,  lekkere kronkelige wegen , met een noodstop voor herten en een Verdwaalde eekhoorn🐿

20240421_152543

Daarna eerst door de tunnel en gelijk verrast door een supermooi uitzicht 🤩

IMG-20240421-WA0102

We zijn gestopt bij Yosemite Falls voor de lower falls trail. Een gigantische waterval,  met een hele leuke trail met mooi uitzicht op de watervallen, beekjes en de Half Dome. Het was goed warm, maar bij de waterval heelijk koel (je werd goed nat) en er lag zelfs nog sneeuw.

IMG-20240421-WA0004

IMG-20240421-WA0050IMG-20240421-WA0109

Demi gooide nog een sneeuwbal, bedoeling was op mij, maar de sneeuwbal ging met hoge boog en volle vaart over me heen: .... vol in Het gezicht van een andere toerist🙈🙀 lekker Deem! Echt voltreffer 1e klas🫣🤭🤣

20240421_111136

Aan het einde vd trail was een mooi picknickplekje met een beek en Uitzicht op de waterval. Een topplek met bankje (bijna) voor ons alleen🤗🤩 was echt perfect.

IMG-20240421-WA0138IMG-20240421-WA0044

Toen naar de volgende trail gereden: Vernal Falls, deel vd Mist Trail. Nog een waterval aan de andere kant. Deze hike was een stuk pittiger. Dik 1,5 uur steil omhoog en ook tijdens het heetste moment vd dag. De speciale handdoeken kwamen goed van pas (thanks Horstjes👊) zeker Demi was er blij mee, vaak nat gemaakt in ijskoude beekjes.

20240421_134336

20240421_145302

Het was op z'n zacht gezegd een goede uitdaging, wij en velen anderen moesten regelmatig even van her uitzicht genieten zal ik maar zeggen.  Of 1 van de vele  meelopende eekhoorns.

20240421_141611

Bij de brug onder aan Vernal Falls genoten van koelte (heerlijk briesje en mist). Voordat we het hele stuk weer terug moesten. De hamburgers of pizza hebben we nu dikverdiend.

20240421_142303IMG-20240421-WA0018

Op de terugweg op de weghelft langs de 'ravijn' kant . Denies vind dit heel spannend. Ik wilde rijden en vond het ook leuk om te doen. Alleen Denies vond het niks, die liep tijdens de trails al tegen de richting om de rots te knuffelen 🤣🙈

Deze keer op tijd gegeten bij een heerlijke Low&Slow BBQ tent iets verder op vh hotel. Het was heerlijk (brisket, tri-tip, mac &cheese en kippenvleugels) ik weet wie ik hiermee jaloers maak😉

20240421_185415

20240421_185819

Buikje vol, lekker gedouched nu bedje in. Morgen uitchecken en dan naar LA/Calabassas. Watch out Kardashians de real Dutch Stars are coming to town!

1. Kim:
    22 april 2024
    Wat is het bizar mooi alleen al op de foto's! Hahah geweldig deem die sneeuwbal🤣👍 goede reis door naar Calabassas! Xx Kim
  2. Rita:
    Wow, prachtige foto’s.
    En dat met die sneeuwbal ….hilarisch. 🤣
  3. Willeke:
    Wat een prachtige foto's weer zeg. Ontzettend mooi. Haha die sneeuwbal. Xxxxx
  4. Pauline:
    22 april 2024
    Hahahaha ik zie je al lopen langs die rotsen denies 🤣🤣🤣🤣. Het is ook doodeng langs het ravijn. Maar had wel grappig geweest als mies had gefilmd🤪. Eten ziet er ook goed uit. Heerlijk. Fijne reis weer vandaag. Kick some kardashian ass 💪🏼🤣🤣
  5. Peetje:
    22 april 2024
    Toch ff wat anders als het wilhelminapark 😉
    En hoogtes zijn ook niet leuk 🙃 weet er alles van.
    Eten ziet er tip uit, had ik best willen proeven hoor
  6. Priscilla:
    22 april 2024
    Wauwie gaaf hoor. Super mooie foto’s en idd wat ziet het eten er goed uit 😋 ik zou ook wel weer terug willen 🤣 geniet er nog maar goed van en veel plezier. 😘
  7. Peter de Jong:
    22 april 2024
    Weer een leuk verslag hoor en mooie foto’s.
  8. Nick:
    22 april 2024
    Superleuk om alles te lezen en jullie foto's te zien. Blijf herinneringen maken! Ben benieuwd naar de komende week
  9. Paul:
    22 april 2024
    Gaaf hoor geniet er maar lekker van

Jouw reactie